Doelstelling 2 |
Meer gebruik van het openbaar vervoer in de gemeente Houten en naar omliggende plaatsen buiten de gemeente Houten. |
Effectindicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | Realisatie | |||||
2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |||||||
2.1 | Gemiddeld aantal instappers in de bus per dag (totaal van alle haltes) | Qbuzz | 700 | 747 | 772 | 780* | 770 | |||
*Een stijging als gevolg van twee nieuwe busverbindingen van en naar Houten sinds eind 2018, economische en ruimtelijke ontwikkeling, de nieuwe studiefinanciering (meer thuiswonende studenten) en de studenten OV-kaart voor MBO leerlingen. |
Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.
Wat hebben we daarvoor gedaan?
- We hebben gesprekken gevoerd over de brede inzetbaarheid van de elektrokarren. In april 2020 verwachten we een plan over bredere inzetbaarheid inclusief voorwaarden van de Stichting Vervoer Houten.
Prestatie-indicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | Realisatie | ||||||
2016 | 2017 | 2018 | 2019 | ||||||||
2.1 | Aantal ritten Vervoer Houten | Jaarverslag Vervoer Houten | X | 2.200 | 5.000 | 5.000 | 9.000 | 3 | |||
Doel | Verklaring van afwijking |
2.1 | Sinds 2019 is er een tweede elektrokar gaan rijden. Daarom is er een verdubbeling van het aantal ritten. |